235-crew

PUE235 tarpeellisen puolesta

PUE235 vaatetusyhtiö haluaa tuoda lisää piristystä arkeen teksti TV:n, aamukahvien ja muiden arjen pienien ilojen jatkeeksi.

Idea sai alkunsa vuonna 2017, kun paperille piirtyi NHL -logon ääriviivat. Logon sisällä kirjaimet korvattiin Ylen Teksti TV:n NHL -tulospalvelusivulla 235. Luomus näytti tuoreelta, mutta kunnioitti samalla hyviä ja kestäviä perinteitä. Vaate on hyvä ja tarpeellinen, kuten uutisenkin tulisi olla.

Idean takana ovat oululaiset veljekset Tomi, Tero ja Mika Väisänen.

Tomi

– PUE235:ssä yhdistyy oikeastaan moni asia, joita olen pohtinut vuosien varrella. Idea on pohjimmiltaan perinteisen ja hyvän uutisoinnin puolestapuhuja.

Kun tarpeeksi monta kertaa klikkautuu arvoituksellisten uutisotsikoiden myötä harhaan ja mitättömyyden äärelle, sitä alkaa kaipaamaan kaikkea hyvää ja tarpeellista.

Mika

– Kun aikoinaan Selänne, Koivu ja Teppo Winnipeg pelasivat kaukana valtamerten takana, oli teksti-TV, pihapelit ja Playstation tärkeitä linkkejä päästä lähemmäksi näitä omia sankareita.

Vaikka 90-luvun lapsen piha- ja pleikkapelit ovat jääneet vähemmälle (ei loppunut kuitenkaan), on teksti-TV ja etenkin 235 edelleen päivittäisessä käytössä.

On siis siisti olla mukana tässä projektissa ja samalla kunnioittamassa legendaarista ja selkeää uutispalvelua.

Tero

– Oman vaatemerkin luominen on aina ollut itselläni haaveena. Silti PUE235 syntyi ikään kuin vahingossa ja yllättäen. Huomattiin, että mm. hyvään uutisointiin pohjautuvat ideat toimivat hyvin vaatteissa.

Teen työtä visuaalisen suunnittelun parissa joten minulle on luontevaa siirtää ideat suunnittelupöydälle ja aina eteenpäin hiotuiksi lopputuloksiksi.